Gratis verzending v.a. €45,- (alleen koffie in NL/BE/jetzt auch DE!)

FAQ’S

ONZE KOFFIE

Waar vind ik informatie over de herkomst van jullie koffie?

In de webshop vind je per koffie, onder beschrijving, informatie over de herkomst en certificeringen van de koffie.

Hoe wordt jullie koffie gebrand?

Wij branden onze koffies in onze eigen branderij op een Loring S35 Kestrel Smart Roaster. Door de slimme software kunnen we elke branding tot op het kleinste detail aanpassen, zodat we onze koffies nauwkeurig en heel mooi constant kunnen branden.

De brander is door een ingenieus systeem, dat de warmte circuleert en gelijk de uitgaande lucht verbrand voor het beperken van geuremissie, tot wel 80% energiezuiniger dan een vergelijkbare brander.

Op welke dagen branden jullie de koffie?

Wij branden onze koffies op dit moment 2 keer per week om ze zo vers mogelijk te kunnen leveren. Onze branddagen zijn maandag en donderdag, waarna de koffie op de dagen erna geleverd kunnen worden.

Hoe kan ik de koffie het best bewaren?

Wij adviseren de koffie luchtdicht en op een donkere en droge plek te bewaren, zoals bijvoorbeeld in onze gesloten koffiezak of in een vacuüm voorraadbus, die je kunt bestellen is in onze webshop.

Hoe lang kan ik mijn koffie bewaren?

De koffie is het best te gebruiken binnen 6 weken na de branddatum. De branddatum vind je onderop de koffiezak.

Op welke manier kan ik de koffie het beste zetten?

Dat hangt erg van de soort koffie af en op welke manier deze is gebrand. Indien de koffie voor ‘espresso’ is gebrand (zie het etiket), kun je deze het best gebruiken voor half- en volautomatische espressomachines of in een mokkapotje. Voor filterzetmethodes (o.a. Chemex, Aeropress, V60) is koffie geschikt waarbij op het etiket is vermeld ‘filter’.

We zullen t.z.t. filmpjes maken hoe je per zetmethode het meest uit onze koffie kan halen.

Verkopen jullie ook gemalen koffie?

Uit kwaliteitsoogpunt verkopen we alleen bonen. Na maling verliest de koffie namelijk in korte tijd veel aroma/smaak. We adviseren om de koffie thuis te malen en daarna direct te gebruiken. In onze webshop vind je diverse handmolens. Mocht je hier echter niet helemaal uitkomen, stuur dan een email naar hello@motocoffee.nl en dan helpen wij je graag verder!

Waar kan ik feedback op de koffie geven?

We horen graag wat je van onze koffie vindt. Dit kan heel gemakkelijk door een email te sturen naar hello@motocoffee.nl of een bericht achter te laten via ons contactformulier op onze website.

VERPAKKINGEN

Wat is de inhoud van jullie verschillende koffiezakken?

Wij hebben verpakkingen van 350 gram en 1 kilo.

350 gram omdat dat net even meer is dan 250gram en uit onze ervaring is dit wel zo fijn als je je molen wilt afstellen, zodat je daarna nog kan genieten van een paar goeie espresso’s.

Waarom zijn jullie koffiezakken van plastic gemaakt?

Om de kwaliteit en de versheid van onze koffie zo goed en zo lang mogelijk te behouden zijn onze zakken gemaakt van 100% plastic. Na gebruik kan de zak gescheiden worden bij het plastic afval zodat deze gerecycled kan worden.

We zouden graag voor al onze verpakkingen biologisch afbreekbare verpakkingen gebruiken. Helaas zijn de ontwikkelingen in deze verpakkingen nog niet zo ver, dat de kwaliteit van de koffie, gewaarborgd blijft. Het huidige ‘composteerbare’ materiaal breekt nog te langzaam af en er is nog geen goed composteerbaar ventiel beschikbaar.

Voorheen was er bij een koffieverpakking naast een plastic buitenlaag nog een extra dunne aluminium laag nodig om versheid van de koffie te garanderen waardoor verpakkingen alleen bij restafval konden. De ontwikkeling is nu zo ver dat deze aluminium laag niet meer nodig is. Onze verpakking kan dus gescheiden worden bij het plastic afval.

Een echt duurzame verpakking is een complexere zaak dan we zouden willen. We houden de ontwikkelingen uiteraard nauw in de gaten. Mocht je ideeën hebben, laat het ons weten! Je kan natuurlijk altijd bij ons langsfietsen met je vacuüm-voorraadbus, die vullen we graag voor je!

LEVERINGEN / BEZORGING

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Moto Coffee brandt de koffie op bestelling en dat doen we dagelijks van maandag t/m vrijdag, wat tevens de dagen zijn dat wij uw bestelling versturen. Over het algemeen geldt  dat je bestelling de dag erna bezorgd wordt, waarbij de koerier van UPS gedurende de gehele dag langs kan komen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, dat kan zeker. Zodra je bestelling is geplaatst, krijg je een email met een track&trace-code. Vul deze code hier in en je weet wat de status van je bestelling is.

Kan ik de bezorgdag en/of -adres wijzigen?

Natuurlijk kan dat. Gebruik hiervoor de link met de track&trace-code die je via de mail van UPS hebt ontvangen. Bij UPS kun je naast de bezorgdag, het bezorgtijdstip en bezorgadres wijzigen. Tevens kun je ervoor kiezen om je pakket bij een UPS Access Point te laten bezorgen, waar je deze vervolgens kunt afhalen.

Wat als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment dat de koerier bij je voor de deur staat zullen ze altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten ze de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten. Zodra de koerier een pakket bij je buren bezorgt doen ze natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen. Of UPS laat dit weten per email. Lukt het ook bij je buren niet? Dan proberen ze het gewoon de volgende doordeweekse dag weer opnieuw. Dat doen de koeriers drie keer, daarna gaat het pakketje terug naar Moto Coffee.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Over het algemeen nemen wij geen koffie retour i.v.m. de houdbaarheid. Desalniettemin vinden we het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan binnen 7 dagen na ontvangst contact met ons op en dan bekijken we samen hoe we een passende oplossing kunnen vinden. Dit geldt ook voor accessoires. Indien deze naar behoren werken, nemen we deze niet retour. Echter laat het ons vooral weten als er iets is misgegaan met je bestelling.

Indien je een product retour wilt zenden, stuur dan een email naar hello@motocoffee.nl en vermeld duidelijk je naam, adres en reden van retournering. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op om de retourzending in gang te zetten. Stuur de producten altijd ongebruikt retour en in de originele verpakking.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten (incl. btw) hangen af van de grootte en het gewicht van de bestelling en deze zijn als volgt:

Binnen Nederland, koffie á 350 gram: 5,25 euro.

Binnen Nederland, koffiebestellingen tot 45,- euro: 7,25 euro

Binnen Nederland, België en Duitsland, koffiebestellingen boven de 45,- euro: porto vrij

Binnen Nederland, accessoires en onderhoud tot 75,- euro: 7,25 euro

Binnen Nederland, accessoires en onderhoud vanaf 75,- euro: porto vrij

Buiten Nederland: dit hangt af van het gewicht en het land van bestemming. Zodra je de producten en de bestemming invult in het orderproces in de webshop, verschijnen de bijbehorende verzendkosten.

ALGEMEEN

Verkopen jullie ook koffie-apparatuur?

Ja, wij werken met verschillende espressomachines, zowel vol- als halfautomatisch, van de merken La Marzocco, Kees van der Westen, Synesso, La Pavoni, Vibiemme, Jura en Rheavendors. Stuur een email naar hello@motocoffee.nl en we adviseren je graag de ideale oplossing voor jouw situatie.

Waar kan ik Moto Coffee drinken?

Je kunt onze koffie op verschillende plekken in Nederland vinden. Stuur een email met je woonplaats naar hello@motocoffee.nl en we sturen je de dichtstbijzijnde locaties waar je onze koffie kunt vinden. Onze koffies zijn natuurlijk ook verkrijgbaar via onze webshop.

Waar is Moto Coffee gevestigd?

De branderij en het kantoor van Moto Coffee zijn gevestigd op Het Steenland 17-G in Bunschoten.

You dont have permission to register