Gratis verzending v.a. €45,-  (alleen koffie in NL/BE/ jetzt auch DE!)

FAQ’S

ONZE KOFFIE

Waar vind ik informatie over de herkomst van jullie koffie?

In de webshop vind je per koffie, onder beschrijving, informatie over de herkomst en certificeringen van de koffie.

Hoe wordt jullie koffie gebrand?

Wij branden onze koffies in onze eigen branderij op een Loring S35 Kestrel Smart Roaster. Door de slimme software kunnen we elke branding tot op het kleinste detail aanpassen, zodat we onze koffies nauwkeurig en heel mooi constant kunnen branden.

De brander is door een ingenieus systeem, dat de warmte circuleert en gelijk de uitgaande lucht verbrand voor het beperken van geuremissie, tot wel 80% energiezuiniger dan een vergelijkbare brander.

Op welke dagen branden jullie de koffie?

Wij branden onze koffies op dit moment 2 keer per week om ze zo vers mogelijk te kunnen leveren. Onze branddagen zijn maandag en donderdag, waarna de koffie op de dagen erna geleverd kunnen worden.

Hoe kan ik de koffie het best bewaren?

Wij adviseren de koffie luchtdicht en op een donkere en droge plek te bewaren, zoals bijvoorbeeld in onze gesloten koffiezak of in een vacuüm voorraadbus, die je kunt bestellen is in onze webshop.

Hoe lang kan ik mijn koffie bewaren?

De koffie is het best te gebruiken binnen 6 weken na de branddatum. De branddatum vind je onderop de koffiezak.

Op welke manier kan ik de koffie het beste zetten?

Dat hangt erg van de soort koffie af en op welke manier deze is gebrand. Indien de koffie voor ‘espresso’ is gebrand (zie het etiket), kun je deze het best gebruiken voor half- en volautomatische espressomachines of in een mokkapotje. Voor filterzetmethodes (o.a. Chemex, Aeropress, V60) is koffie geschikt waarbij op het etiket is vermeld ‘filter’.

We zullen t.z.t. filmpjes maken hoe je per zetmethode het meest uit onze koffie kan halen.

Verkopen jullie ook gemalen koffie?

Uit kwaliteitsoogpunt verkopen we alleen bonen. Na maling verliest de koffie namelijk in korte tijd veel aroma/smaak. We adviseren om de koffie thuis te malen en daarna direct te gebruiken. In onze webshop vind je diverse handmolens. Mocht je hier echter niet helemaal uitkomen, stuur dan een email naar hello@motocoffee.nl en dan helpen wij je graag verder!

Waar kan ik feedback op de koffie geven?

We horen graag wat je van onze koffie vindt. Dit kan heel gemakkelijk door een email te sturen naar hello@motocoffee.nl of een bericht achter te laten via ons contactformulier op onze website.

VERPAKKINGEN

Wat is de inhoud van jullie verschillende koffiezakken?

Wij hebben verpakkingen van 350 gram en 1 kilo.

350 gram omdat dat net even meer is dan 250gram en uit onze ervaring is dit wel zo fijn als je je molen wilt afstellen, zodat je daarna nog kan genieten van een paar goeie espresso’s.

Waarom zijn jullie koffiezakken van plastic gemaakt?

Om de kwaliteit en de versheid van onze koffie zo goed en zo lang mogelijk te behouden zijn onze zakken gemaakt van 100% plastic. Na gebruik kan de zak gescheiden worden bij het plastic afval zodat deze gerecycled kan worden.

We zouden graag voor al onze verpakkingen biologisch afbreekbare verpakkingen gebruiken. Helaas zijn de ontwikkelingen in deze verpakkingen nog niet zo ver, dat de kwaliteit van de koffie, gewaarborgd blijft. Het huidige ‘composteerbare’ materiaal breekt nog te langzaam af en er is nog geen goed composteerbaar ventiel beschikbaar.

Voorheen was er bij een koffieverpakking naast een plastic buitenlaag nog een extra dunne aluminium laag nodig om versheid van de koffie te garanderen waardoor verpakkingen alleen bij restafval konden. De ontwikkeling is nu zo ver dat deze aluminium laag niet meer nodig is. Onze verpakking kan dus gescheiden worden bij het plastic afval.

Een echt duurzame verpakking is een complexere zaak dan we zouden willen. We houden de ontwikkelingen uiteraard nauw in de gaten. Mocht je ideeën hebben, laat het ons weten! Je kan natuurlijk altijd bij ons langsfietsen met je vacuüm-voorraadbus, die vullen we graag voor je!

LEVERINGEN / BEZORGING

Wordt mijn bestelling bezorgd op de fiets?

Ja, alle bestellingen van Moto Coffee worden waar kan, bezorgd door onze logistieke partner Cycloon, voorheen Fietskoeriers.nl. Op de fiets dus, want op de fiets vervuil je niets.

De bestellingen die wij versturen worden met cargobikes bij ons opgehaald en naar een overslagplaats van Cycloon gebracht. Daar worden de pakketten verdeeld in twee stromen: pakketten die in de stad door fietskoeriers bezorgd worden (90+ steden en dorpen in NL) en pakketten daarbuiten die DHL gaat bezorgen, zoveel als mogelijk met groengas of elektrische auto’s. Alle pakketten worden vervolgens overgeladen in groengasauto’s en naar de juiste sorteercentra gebracht. De pakketten voor DHL worden direct naar een DHL-terminal gebracht en bezorgd. Alle overige pakketten worden via het sorteercentrum van Cycloon in groengasauto’s naar de stad van bezorging gebracht. Daar wordt alles weer overgeladen in cargobikes en het laatste stuk naar je huis neemt de fietskoerier weer voor zijn of haar rekening.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Moto Coffee brandt de koffie op bestelling en dat doen we dagelijks van maandag t/m vrijdag, wat tevens de dagen zijn dat wij uw bestelling versturen. Over het algemeen geldt  dat je bestelling de dag erna bezorgd wordt, waarbij de fietskoerier van Cycloon langs komt tussen 18.00 en 22.00 uur en DHL gedurende de gehele dag langs kan komen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, dat kan zeker. Zodra je bestelling is geplaatst, krijg je een email met een track&trace-code. Vul deze code hier in en je weet wat de status van je bestelling is.

Kan ik de bezorgdag en/of -adres wijzigen?

Natuurlijk kan dat. Je kan tot 18:00 uur op de dag vóór de originele dag van levering, je bezorgdag bij Cycloon wijzigen. Net als het wijzigen van het afleveradres. Handig is om dan even contact op te nemen met de klantenservice van Cycloon. Ze zijn te bellen (085 -273 74 42), whats-appen (06 -144 35 193) en mailen (info@fietskoeriers.nl). Hou de track&trace-code die je via de mail hebt ontvangen bij de hand. Bij DHL kun je de bezorgdag alleen wijzigen nadat de eerste bezorgpoging mislukt is en is het bezorgadres helaas niet te wijzigen.

Wat als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment dat de fietskoerier bij je voor de deur staat zullen ze altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten ze de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten. Zodra de fietskoerier een pakket bij je buren bezorgt doen ze natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen. Lukt het ook bij je buren niet? Dan proberen ze het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur. Dat doen de fietskoeriers drie keer, daarna gaat het pakketje terug naar Moto Coffee. Bij DHL geldt hiervoor hetzelfde, behalve dat zij ook overdag het pakketje opnieuw zullen proberen te bezorgen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Over het algemeen nemen wij geen koffie retour i.v.m. de houdbaarheid. Desalniettemin vinden we het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan binnen 7 dagen na ontvangst contact met ons op en dan bekijken we samen hoe we een passende oplossing kunnen vinden. Dit geldt ook voor accessoires. Indien deze naar behoren werken, nemen we deze niet retour. Echter laat het ons vooral weten als er iets is misgegaan met je bestelling.

Indien je een product retour wilt zenden, stuur dan een email naar hello@motocoffee.nl en vermeld duidelijk je naam, adres en reden van retournering. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op om de retourzending in gang te zetten. Stuur de producten altijd ongebruikt retour en in de originele verpakking.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten (incl. btw) hangen af van de grootte en het gewicht van de bestelling en deze zijn als volgt:

Binnen Nederland, koffie á 350 gram: 5,25 euro.

Binnen Nederland, koffiebestellingen tot 45,- euro: 6,95 euro

Binnen Nederland en België, koffiebestellingen boven de 45,- euro: porto vrij

Binnen Nederland, accessoires en onderhoud tot 75,- euro: 6,95 euro

Binnen Nederland, accessoires en onderhoud vanaf 75,- euro: porto vrij

Buiten Nederland: dit hangt af van het gewicht en het land van bestemming. Zodra je de producten en de bestemming invult in het orderproces in de webshop, verschijnen de bijbehorende verzendkosten.

ALGEMEEN

Verkopen jullie ook koffie-apparatuur?

Ja, wij werken met verschillende espressomachines, zowel vol- als halfautomatisch, van de merken La Marzocco, Kees van der Westen, Synesso, La Pavoni, Vibiemme, Jura en Rheavendors. Stuur een email naar hello@motocoffee.nl en we adviseren je graag de ideale oplossing voor jouw situatie.

Waar kan ik Moto Coffee drinken?

Je kunt onze koffie op verschillende plekken in Nederland vinden. Stuur een email met je woonplaats naar hello@motocoffee.nl en we sturen je de dichtstbijzijnde locaties waar je onze koffie kunt vinden. Onze koffies zijn natuurlijk ook verkrijgbaar via onze webshop.

Waar is Moto Coffee gevestigd?

De branderij en het kantoor van Moto Coffee zijn gevestigd op Het Steenland 17-G in Bunschoten.

You dont have permission to register